911 beoordelingen
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: ‘Sukrin’ Sukrin Benelux B.V., gevestigd te Roermond (6045 GH), Marie Curieweg 1 B en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nr. 64790479. Ons BTW nr. is NL.85.58.46.197.B01. U kunt ons bereiken door een email te sturen aan info@sukrin.nl ‘U’ Degene die op welke wijze dan ook overeenkomst aangaat met Sukrin.
2.1 Een overeenkomst met ons komt tot stand nadat u uw bestelling via ons bestelsysteem kenbaar heeft gemaakt.
2.2 U heeft het recht de overeenkomst te ontbinden via email binnen 24 uur na plaatsing van de order.
2.3 Sukrin is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk, zet of programmeer fouten in haar catalogi, mailings of op de Website.
3.1 Wij behouden het recht om dit aanbod binnen 48 uur te herroepen na ontvangst van uw order. 3.2 Sukrin is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt Sukrin dit mee binnen tien (10) dagen na ontvangst van de bestelling.
4.1 Bij bestellingen via de internetsite kan op de volgende manieren worden betaald: Achteraf betaling via Afterpay IDeal Visa Mastercard Sukrin kan de betalingsmogelijkheden in de toekomst uitbreiden. Andere betalingsmogelijkheden zullen kenbaar worden gemaakt via de internetsite.
4.2 In het geval door Sukrin een betalingstermijn is afgesproken geldt dat door het enkel verstrijken van deze termijn u in verzuim bent. Standaard is de betalingstermijn 14 dagen, mits anders schriftelijk overeengekomen.
4.3 Indien voor een betaalwijze met een creditcard wordt gekozen dan zijn hierop de voorwaarden van de desbetreffende kaartuitgever van toepassing. Sukrin is geen partij in de relatie tussen u en de kaartuitgever.
4.4 In geval van niet tijdige betaling is Sukrin bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop u de betalingsverplichtingen volledig bent nagekomen.
5.1 Bent u in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van uw verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor uw rekening. Indien u in gebreke blijft in de tijdige voldoening van een geldsom, dan zullen wij u een boete van 15% over het nog verschuldigde bedrag opleggen. Dit met een minimum van Euro 50,00.
5.2 Indien wij kunnen aantonen hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.
5.3 De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor uw rekening.
5.4 Als een remboursbestelling terug gestuurd wordt naar Sukrin omdat deze niet is aangenomen of afgehaald worden hiervoor de kosten van de remboursbestelling en administratiekosten in rekening gebracht bij de klant. De kosten hiervan kunt u nalezen in artikel 5.1
6.1 De door Sukrin opgegeven levertijd is maximaal 30 dagen. Overschrijding van deze levertijd geeft u het recht uw bestelling zonder kosten te annuleren. Overschrijding van de levertijd geeft u geen recht op schadevergoeding dan wel enige andere actie jegens Sukrin, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Sukrin.
6.2 Sukrin behoudt zich het recht voor de levering van producten in gedeelten na te komen. De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u.
6.3 Indien u de levering weigert zonder toestemming van Sukrin, moet u Sukrin vergoeden voor de onkosten of verliezen voortvloeiend uit die weigering, inclusief opslagkosten, tot u de levering aanvaardt. (zie ook artikel 4)
Op al onze aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
8.1 Sukrin is niet aansprakelijk jegens koper of derden voor directe en gevolgschade van welke aard dan ook die voortvloeit uit de overeenkomst, dan wel het gebruik van het geleverde product, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van Sukrin.
8.2 Ten aanzien van eventuele productaansprakelijkheid is de aansprakelijkheid van Sukrin jegens een consumentkoper beperkt tot het bedrag dat haar schadeverzekering bij een gegrond verklaarde claim uitkeert.
8.3 Indien zich onverhoopt een gebeurtenis mocht voordoen die leidt tot aansprakelijkheid van, Sukrin anders dan productaansprakelijkheid, dan zal die aansprakelijkheid zijn beperkt tot het bedrag dat haar schadeverzekering uitkeert, dan wel ten hoogste tweemaal het factuurbedrag van de geleverde producten bij gebreke van een uitkering door de schadeverzekering.
9.1 Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over een product en/of dienst. Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op, liefst per email via: info@sukrin.nl Uiterlijk binnen 30 dagen zullen wij op uw klacht reageren.
9.2 Komen we er samen niet uit, dan kunt u tegen betaling van 25 euro klachtgeld uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Voor nadere informatie over deze Geschillencommissie zie: www.sgc.nl. Deze onafhankelijke commissie doet een uitspraak over het geschil. De uitspraak van de commissie is bindend. Wordt u (gedeeltelijk) in het gelijk gesteld, dan wordt het klachtgeld (gedeeltelijk) aan u terugbetaald.
9.3 Vorenstaande laat onverlet het recht om een geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
U hebt het recht om dit contract binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te annuleren.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen vanaf de dag waarop u, of een door u aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het fysieke bezit van het laatste goed verkrijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons (Sukrin Benelux BV, Marie Curieweg 1 B, 6045GH Roermond, klantenservice@sukrin.nl, telefoonnummer: +31 (0) 475 20 11 11) op de hoogte te stellen van uw beslissing om deze overeenkomst opzeggen door een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail). U kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat u uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Als u dit contract annuleert, zullen wij u alle betalingen terugbetalen die we van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (behalve de extra kosten die ontstaan als u een ander type levering kiest dan de goedkoopste standaard levering aangeboden door ons). We kunnen een aftrek doen op de vergoeding voor waardeverlies van geleverde goederen, als het verlies het gevolg is van onnodige behandeling door u. We zullen de terugbetaling zonder onnodige vertraging uitvoeren, en niet later dan –
(a) 14 dagen na de dag dat we de geleverde goederen van u terug hebben ontvangen, of
(b) (indien eerder) 14 dagen na de dag waarop u het bewijs levert dat u de goederen heeft geretourneerd, of
(c) als er geen goederen zijn geleverd, 14 dagen na de dag waarop we op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om dit contract te annuleren.
We zullen de terugbetaling uitvoeren met hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; in ieder geval zijn er geen kosten verbonden aan de terugbetaling.
We kunnen wachten met terugbetaling totdat we de goederen hebben teruggekregen of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerder valt. U stuurt de goederen terug of overhandigt ze aan ons zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop u uw herroeping van dit contract aan ons meedeelt. De deadline wordt gehaald als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
U zult de directe kosten van het retourneren van de goederen moeten dragen.
U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen als gevolg van een andere behandeling dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.
U bent verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Klachten van u, die betrekking hebben op gebreken aan het product of de levering, die uiterlijk waarneembaar zijn, moeten door u worden gemeld aan Sukrin.